"אם יש צורך בהפגנות, נצא"; 300 חסידי חב"ד בסכנת גיוס

    בעקבות ההסדר, מאות בחורים נמצאים בסכנת גיוס וחלקם אף נעצר בשל סירוב להתגייס, "יש אברך שחזר מצרפת, ובעקבות זה שהוא חתם לפני 3 שנים, הוא עצור מספר שבועות", סיפר נחשוני.
    אבי יעקב No Comments on "אם יש צורך בהפגנות, נצא"; 300 חסידי חב"ד בסכנת גיוס

    לפני שנתיים חתמו עסקני חב"ד על הסדר לפיו תלמידי ישיבות חב"ד יהיו רשאים לצאת לחו"ל לצורך לימוד בישיבות בניו יורק ולכשיחזרו וינשאו, יגוייסו לצה"ל • התוצאה: 300 תלמידים בסכנת גיוס מיידית

    צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
    בעקבות ההסדר, מאות בחורים נמצאים בסכנת גיוס וחלקם אף נעצר בשל סירוב להתגייס, "יש אברך שחזר מצרפת, ובעקבות זה שהוא חתם לפני 3 שנים, הוא עצור מספר שבועות", סיפר נחשוני.
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    300 חסידי חב"ד בסכנת גיוס מיידית, כך עולה מדיון שנערך במהדורה המרכזית בהגשת אבי מימרן. בדיון השתתפו העיתונאי יצחק נחשוני ואיש חב"ד יעקב גלויברמן.

    סכנת הגיוס על מאות הבחורים עלתה כתוצאה מהסכם שנחתם בין עסקני חב"ד לרשויות הצבא לפני כשנתיים. על פי ההסדר שהושג בהסכמת בכירי הרבנים בצה"ל, בחורי הישיבה יוכלו לצאת לשנת לימודים בישיבות חב"ד בניו יורק ולכשיחזרו וינשאו, יגוייסו לצה"ל.

    אלא שבמהלך השנתיים האחרונות היו גורמים שחיבלו בהסדר וכתוצאה מכך, צה"ל מבקש את  מאות הבחורים לגיוס מיידי. מספר הבחורים שיצאו מן הארץ בעקבות הסכם זה, עומד על כ-300 בחורים.

    "300 הבחורים האלו אבודים מבחינה מסויימת", אמר הפרשן יצחק נחשוני במהדורה המרכזית. לדבריו, חלק מהרבנים אמרו לא לחתום על ההסכם הזה, "זה מחלוקת שמטלטלת על ישיבות חבד וכעת חלק מהתלמידים עומדים לפני גיוס".

    העסקן החב"די הרב יעקב גלויברמן טען במהדורה כי "כל ההסכם הזה נולד בחטא. לפני שנתיים שלוש נעשה הסכם, זעקתי נגד ההסכם כי הוא נגד דעתו של הרבי מלובביץ'. דיברתי עם רבנים שאמרו שהם לא ידעו על דבר כזה".

    לדבריו, "היה הסדר בשנות החמישים שבחורים שיוצאים לשנת לימוד נחשבים כתלמידים ואין להם שום עניין לצאת לצבא. גם כשהיו הסכמים של חודש אימונים בצה"ל, הרבנים יצאו נגד זה. מי שעושה את זה, עושה את זה על דעת עצמו. הרבי שלל כל הסכם הכובל את הבחורים לצבא".

    במהלך הדיון טען נחשוני, כי הסכמת ראשי הישיבות להסדר, הכניסה כסף רב למוסדותיהם, "אותם ישיבות יקבלו תקציב מיוחד כישיבות שמעודדות גיוס. תקציב שעומד על 1100 שקל על כל בחור, יותר מישיבות ההסדר".

    כך או כך, בעקבות ההסדר, מאות בחורים נמצאים בסכנת גיוס וחלקם אף נעצר בשל סירוב להתגייס, "יש אברך שחזר מצרפת, ובעקבות זה שהוא חתם לפני 3 שנים, הוא עצור מספר שבועות", סיפר נחשוני.

    לפני מספר שבועות הוציא הרב גדליהו אקסלורד, רב מחסידי חב"ד המתגורר בחיפה מכתב חריף אותו שיגר לרבני חב"ד. "ידועה דעתו הק' של הרבי", כתב הרב אקסלרוד, "שבחור ישיבה המתגייס לצבא הרי הוא בבחינת עריק ופוגע על ידי כך בבטחון המדינה, בנוסף לכך ידועים הסכנות הרוחניות לבחור ישיבה הנמצא בצבא ואף אחד לא יכול לומר זכיתי לבי".

    "על כן מוכרח הדבר שכל רבני חב"ד, וראשי ישיבות חב"ד, יתכנסו ויחליטו, שבשום פנים ואופן לא יפלו בין בחורי ישיבות חב"ד, לשאר כל הישיבות החרדיות, ואף בחור 'תמים' לא יגוייס, כמו שלא מגייסים בחורי ישיבות חרדיות מכל המגזרים".

    הרב אקסלרוד הבטיח במכתבו כי "אם יהיה צורך בהפגנות, יצאו חסידי חב"ד באלפיהם להדוף את הגזרה. שמועה בלתי פוסקת שיש רפיון מצד ראשי הישיבות, בנוגע למצוקת התלמידים, ומי יודע מהי הסיבה". לדבריו, "יש מעסקני חב"ד, שריח התורה אין בהם, והם מסוכנים וצריך זהירות מהם".



    0 תגובות